Hírek
2014. Július 27. 05:00, vasárnap |
Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Nemcsak a mértéktelen alkoholivás árt a szívnek
Egy új tanulmány szerint az enyhe vagy mérsékelt alkoholfogyasztás sem tesz jót a szív egészségének, írja a Health Central. Ez ellentmond azoknak a korábbi állításoknak, miszerint csak a mértéktelen ivás árt a szívnek.
A vizsgálat során mérsékelt alkoholfogyasztásnak azt tekintették, hogyha valaki naponta megiszik egy pohár bort, de annál nem többet. Angliai kutatók európai, amerikai és ausztráliai szakemberek bevonásával mintegy 260 ezer embertől gyűjtöttek adatot.
Azt találták, hogy egy bizonyos gén jelenlétének köszönhetően vannak, azok akiknél ez jelen van, 17 százalékkal kevesebb alkoholt fogyasztanak hetente, mint kortársaik és könnyebben is ellenállnak az ital kísértésének. Ráadásul - részben ebből kifolyólag - 10 százalékkal kisebb az esélyük a koszorúér-betegségek kockázatára, alacsonyabb a vérnyomásuk és a BMI, vagyis a testtömeg-index értékük is.
Az eredmények ellent mondanak azoknak a korábbi állításoknak, miszerint csak a nagymértékű alkoholfogyasztás árt a szívnek és amelyek szerint a mérsékelt ivásnak vannak bizonyos jótékony egészségügyi hatásai.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 12. 16:00, péntek | Életmód
Vasárnapig látható az első kínai császár agyagkatonáit bemutató kiállítás a Szépművészetiben
Vasárnapig látogatható a Szépművészeti Múzeum Az öröklét őrei. Az első kínai császár agyagkatonái című kiállítása, amelyet eddig több mint 200 ezren tekintettek meg - közölte az intézmény csütörtökön az MTI-vel.
2026. Június 12. 11:00, péntek | Életmód
Lannert Judit: nincs szó az egyházi fenntartású, illetve a hat- és nyolcosztályos iskolák megszüntetéséről
Közös érdekünk, hogy eloszlassunk minden olyan feltételezést, hogy az egyházi fenntartású vagy a hat- és nyolcosztályos iskolákat bárki meg akarná szüntetni

