Hírek
2014. Május 22. 11:22, csütörtök |
Sport
Forrás: InfoVáros | Hajósi Miklós
Seelow után Bauska előtt

Kis Ádám és a Mitsubishi Colt EVO, a lettországi Bauska versenypályáján száll harcba az idő és a sporttársak ellen.
Egy tanulságos Autocross EB verseny után vagy csapatoddal a Levianus Motorsporttal.
A Német Seelow-i Autocross arénában, egy technikás pályán kellett megküzdened a sporttársakkal és a pálya viszontagságaival.
Tesztnek szántad ezt a hétvégi futamot, viszont a vasárnapi „B” döntőben, amíg ment a technika, parázs csatát, s harcot láttunk tőled. Mi is történt? Mesélnél a portál olvasóknak a hétvégi futamaidról, élményeidről új Mitsubishi Colt EVO-ról?
- Kalandos utazásunk volt Németország felé, a szállítójármű és a hozzátartozó kiegészítőkkel (Sátor) ez egy időre rányomta a bélyegét a csapat hangulatára.
Majd mivel 10 percet késtünk a technika átvétel kezdő időpontjáról sokad magunkkal, a vezetőbíró utolsó figyelmeztetésben részesített minket és még huszonöt versenyzőt.
Ezek után kezdődött a versenyhétvége a szabadedzéssel melyen ismerkedtem az autóval és a pályával egyaránt. A szabadedzést követően az első időmérőre került sor, melyen az autó hátulja igen csak pattogott, mert keményre sikerült a gátló beállítás. 41mp körüli idővel a tizenegyedik helyen végeztünk. A csapat tagjaival kielemeztük a hibákat, beállítottuk a hátsó lengéscsillapítókat. Mindezek után következett a második időmérő futam melyen 39,7MP idővel 2,1 másodperces javulás volt. Így a kilencedik helyen végeztünk.
A mezőny sűrűségéről mindent elmond, hogy a harmadik helyen végzett Michele Ottoboni 0,9 másodperccel ment jobbat nálam. Így az első előfutam besorolása szerint az ötödik rajtkockából indulhattam.
Következett az első előfutam, a rajtot jó ütemben kaptam el, sajnos nem húzódtam eléggé belülre, középre próbáltam koncentrálni az autót a jó fordulás miatt. Előttem harmadik pozícióból induló Miroslav Neumann hatalmasat fékezett, így a mögöttünk lévő sorból, mind Brozek, Artur Ervandian megelőztek mindkettőnket.
Sajnos visszacsúsztam a hetedik helyre és a végéig így négyesben vonatoztunk. Szinte egyszerre futottunk be a célba. Így hetedik lettem az első előfutamban.
Az 1. csoport erősségét az is tükrözte, hogy a 2. csoport győztese 4.23 mp idővel nyerte a futamot, míg én a hetedik helyen az egyes csoportban 4.10 mp időt mentem. Sajnos a szerencse nem pártolt mellénk, hisz ha lehet mondani a következő előfutamban még erősebb mezőny állt föl.
Szombatról vasárnapra az időjárás nem volt kegyes a versenyzőkhöz (ömlött az eső) a rendezők úgy döntöttek, hogy megfordítják a kategóriák indulási sorrendjét.
A pályakarbantartások miatt a rendezők törölték a Touring Autocross 2. előfutamát, hogy tetézzék döntésüket, nem a két legjobb futam elért pontszáma alapján sorolták be a rajtrácsot a döntőre, hanem a két futam közül a legjobb eredmény alapján.
Így sok múlott a harmadik futam eredményén. A harmadik sor választójaként belső ívre álltam fel. A rajtot jól elkaptam, kb a negyedik helyen állhattam, amikor a kilencedik helyről rajtoló Peter Stecca fékezés nélkül belement az autó jobb hátuljába. Ellenkormányoztam, de a mellőlem befelé húzódó Ervandian hozzáért az autóm jobb elejéhez, és háttal találtam magam a mezőnynek. A három, négy kanyaros hátrányt sajnos nem sikerült ledolgoznom, így az utolsó helyen értem célba.
Mivel az autó az első előfutamban nagyon „tette” a hátulját, ezért a csapatom kerékösszetartást állított a „B” döntőre, melyen a hetedik rajtpozícióból indultam.
A döntő rajtjánál egyes fokozatból kettes fokozatba váltásnál a Wastegate szelep megadta magát, így a turbónyomásom kettő bárról, egy bárra csökkent.
A változatosság kedvéért találkoztam Peter Stecca-val a pályán. Ismételten a mezőny végéről, nagy hátrányból kellet felzárkózni. Még abban a körben utolértem három autót melyek közül a következő körben az olasz és cseh versenyzőt sikerült egy kettős manőverrel megelőzni. Ezután a harmadik helyen haladó DS3-al versenyző német hölgy következett volna, melyet egy kör követés után próbáltam előzni. Ezt szerettem volna tisztán végrehajtani, mely miatt a sok sártól elkezdett párásodni a szélvédőm. A fűtést sajnos későn kapcsoltam föl, és az ötödik körben a sikán előtt eltűnt a világ előlem, és fékezés nélkül sikerült a jobb oldali szalagkorlátot megsimogatni ahelyett, hogy előre léptem volna egy pozíciót. Az autó járóképtelenné vált, így kiestem a döntőből.
A hétvégén Lettországban indulsz szintén Autocross EB-n. A Seelow-i tapasztalatokat milyen mértékben tudod majd hasznosítani? A Colt EVO-ban történnek-e változások a Lett versenyre, ha igen miért is?
- Seelowban kiderült, hogy az autó végáttétele túl hosszú, hisz a kanyarokat jó tempóban csak egyes sebesség fokozatban lehetett bevenni, kettes fokozatban befulladt az autó. Rendeltünk rövidebb végáttételt, mely reményeink szerint versenyig megérkezik. A videó elemzések alapján, melye hazaúton végrehajtottunk szükségessé vált egy kormányáttétel módosító beszerelése melyet csak a szeghalmi OB-ra tudunk beszerelni és ott letesztelni. Szükségessé vált egy hosszabb váltókar beszerzése, hisz a váltókar mozgatása komoly erőt kivett belőlem. Rendkívül nehéz a kezelése így. Reményeink szerint Bauskára beszerelésre fog kerülni.
A Bauskai versenypálya lényegesen gyorsabb a Seelow-inál. Így reméljük a most bent lévő végáttétel megfelelő lesz a pályához. Természetesen a Bauskai versenyt is tesztelésre és fejlődésre kívánjuk használni. Szoknunk kell még a rendkívül erős mezőnyt.
Támogatók: Belföld Sped Kft, LKL Color Kft, Adip' Art
Kft, Levianus Kft.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Április 27. 08:45, vasárnap | Sport
Spanyol Király Kupa - Hosszabbítás után győzte le a Barcelona a Real Madridot
A Barcelona nyerte a labdarúgó Spanyol Király Kupáját, amelynek szombati fináléjában hosszabbítás után 3-2-re legyőzte a Real Madridot. A katalánok fennállásuk során a 32. alkalommal hódították el a trófeát.
2025. Április 27. 08:45, vasárnap | Sport
Öttusa vk - Gulyás Michelle aranyérmes
Gulyás Michelle kiegyensúlyozott, magas szintű versenyzéssel aranyérmet nyert az öttusázók budapesti világkupaviadalán. Bauer Blanka ötödik, Guzi Blanka nyolcadik, Eszes Noémi 12., Mészáros Emma 13. lett.
2025. Április 25. 18:45, péntek | Sport
Dobogós évkezdés a Red Bull Ringen!
Végre elindult az idei szezon is, erős év elé néznek a Kermor Motorsport versenyzői. Histo Cup szezonnyitó verseny 2025.
2025. Április 25. 18:39, péntek | Sport
Beni és Ákos a Slovak Karting Centerben
A CEE második fordulóján Vida Beni és Madaras Ákos képviselte a Kermor Motorsportot.